Curs Norvegia

Titlul cursului: Interactive Teaching - Using Educational Games and New Technology in order to enhance learners’ motivation

Perioada: 9 - 15 august 2021

Locație: Oslo, Norvegia

Participanți: Constantin Adriana Gabriela, Lăpădat Carmen, Olaru Adriana Daniela

Descrierea cursului

 

Predare interactivă prin utilizarea jocurilor educaționale și a noilor tehnologii

Profesoarele Constantin Adriana, Olaru Adriana și Lăpădat Carmen au participat la Oslo (Norvegia) la cursul „Interactive Teaching - Using Educational Games and New Technology in order to enhance learners’ motivation”. Cursul a fost organizat de Eruditus Language School din Zurich (Elveția) iar trainer a fost Felicia Dimulescu, originară din România. La curs au participat 23 profesori din 7 țări: Germania (2), Islanda (1), Polonia (7), Portugalia (1), România (6), Spania (4) și Ungaria (2).

Cursul s-a adresat profesorilor de diferite discipline interesați de noile metode interactive de predare. Obiectivele specifice acestui curs au fost:
- Promovarea metodelor interactive de predare (jocuri educaționale și instrumente Web 2.0);

- Experimentarea efectelor pozitive ale metodelor interactive de predare în creșterea motivației elevilor;

- Integrarea eficientă a instrumentelor Web 2.0 pentru facilitarea învățării;

- Schimbul de experiență privind utilizarea metodelor interactive de predare într-un mediu multicultural;

- Îmbunătățirea abilităților de comunicare, lucrând în colaborare în grupuri transnaționale.

Cursul a avut un caracter practic-aplicativ, insistând pe combinarea noilor tehnologii cu instruirea tradițională în clasă pentru îmbunătățirea experienței de învățare și crearea de noi oportunități pentru profesori și elevi. În primele 3 zile, în sala de curs de la hotelul City Box, am utilizat aplicații online gratuite, cu valențe educative: Canva și Powtoon, pentru crearea de prezentări online și postere; Quiver, o aplicație pe telefon pentru vizualizat structuri 3D; Video Maker Simpleshow, pentru crearea de videoclipuri educaționale; Wordwall, pentru crearea de materiale interactive și imprimabile pe hârtie; Socrative, Quizlet, Plickers și Kahoot pentru crearea de teste; aplicația pentru telefon QR Code Scan. Fiecare participant la curs a lucrat pe propriul său dispozitiv: laptop, tabletă sau telefon.

Activitățile din a patra zi s-au desfășurat „outdoor” și au vizat utilizarea metodelor interactive de predare prin valorificarea informațiilor obținute în urma vizitării a 10 obiective istorice, naturale, sociale și turistice, reprezentative pentru orașul Oslo. Cei 23 de participanți au fost împărțiți în 4 echipe și au avut la dispoziție 3 ore pentru găsirea celor 10 locații și postarea pozelor doveditoare pe aplicația GooseChase. Apoi am vizitat Primăria din Oslo, unde am admirat picturile murale spectaculoase, cu o tematică specific nordică, din sala principală. După amiază am luat masa împreună într-o zonă pitorească din afara orașului Oslo (Frognerseteren), apoi am vizitat gigantica trambulină de sărituri cu skiurile de la Holmenkollen, care oferă o vedere panoramică a orașului Oslo.

În alte 2 zile de curs, activitatea s-a desfășurat la Biblioteca Deichmann, o clădire impresionantă prin arhitectura sa modernă, prin dotare și serviciile oferite. Am fost implicați în antrenante jocuri educaționale non-computerizate de creativitate, logică și comunicare, individual sau în echipe, iar câștigătorii erau recompensați de Felicia cu câte o ciocolată elvețiană. În ultima zi de curs, după acordarea certificatelor de participare, a avut loc o activitate interculturală la care participanții din cele 7 țări au realizat câte o expoziție cu produse tradiționale aduse din țara lor, pe un fundal sonor cu muzică populară din țara respectivă. După amiază am mers la o casă norvegiană unde am pregătit și mâncat împreună masa de prânz, am discutat și ne-am relaxat în grădină.

În timpul liber, am vizitat Fortărața și Castelul Akershus, Centrul premiului Nobel pentru pace, Parcul de sculpturi Vigeland, muzeele din peninsula Bygdoy (Muzeul Folcloric Norvegian, Muzeul Vikingilor, Fram, Kon-Tiki), Grădina botanică și am mers în croazieră pe Fiordul Oslo.

Acest curs ne-a dezvoltat creativitatea în predare prin creșterea capacității de proiectare de materiale educaționale motivante și atractive pentru elevi. De asemenea, a constituit un prilej de interacțiune și schimb de bune practici cu colegi din alte țări europene, de îmbogățire a orizontului cultural. 

Imagini